Sporządzenie planu ogólnego Gminy Radomin


Szanowni Państwo,

Gmina Radomin wypełniając zapisy podjętej Uchwały nr IV/25/24 Rady Gminy Radomin z dnia 20 sierpnia 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Radomin, rozpoczęła kolejną fazę realizacji sporządzenia przedmiotowego planu. 

Zainteresowani mogą zapoznać się z niezbędną dokumentacją sprawy w Urzędzie Gminy w Radominie oraz mogą składać wnioski na piśmie od dnia 21.01.2025 r. do dnia 21.02.2025 r. na adres Urzędu Gminy w Radominie, Radomin 1a, 87-404 Radomin, za pomocą formularza, który jest dostępny w siedzibie Urzędu Gminy w Radominie, w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem www. www.bip.radomin.pl, a także na stronie internetowej Ministra Rozwoju i Technologii (www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/formularz-pisma-dotyczacego-aktu-planowania-przestrzennego).

Rozpatrywane formalnie będą tylko wnioski złożone w wyznaczonym terminie i na wymaganym formularzu. Składający wnioski nie otrzymają odpowiedzi informującej o sposobie ich rozpatrzenia.
Z proponowanym sposobem rozpatrzenia wniosków będzie się można zapoznać po opracowaniu projektu planu ogólnego.

Co to jest plan ogólny?

Plan ogólny jest to obowiązkowy dokument obejmujący cały obszar gminy z wyłączeniem terenów zamkniętych innych niż ustalone przez ministra właściwego ds. transportu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, gminy powinny sporządzić plany ogólne do 31 grudnia 2025 r., gdyż 1 stycznia 2026 r., z mocy ustawy, utraci moc obowiązujące Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Plan ogólny jest aktem prawa miejscowego – jego ustalenia będą uwzględniane przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Warunki zabudowy będą wydawane tylko na obszarach wskazanych w planie ogólnym. Poza tymi granicami takiej możliwości nie będzie.

Do planu ogólnego nie będzie można dodać terenów przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową bez uzasadnienia. Reforma planowania przestrzennego wprowadziła obowiązek bilansowania wszystkich terenów w oparciu o aktualną i prognozowaną liczbę mieszkańców gminy.

Plan ogólny będzie w sposób jednoznaczny określał nie tylko, gdzie będzie można się budować, ale także jaki charakter będzie miała nowa zabudowa (w tym jej funkcja i podstawowe wskaźniki zagospodarowania). To właśnie ten dokument wskaże, czy na terenie twojej działki będą mogły powstać zabudowania

Zawarte w planie ogólnym podstawowe ustalenia urbanistyczne pozwolą na zrównoważony
i harmonijny rozwój gminy.

Plan ogólny gminy będzie obowiązkowo zawierał zapisy dotyczące:
– stref planistycznych (określenie sposobu zagospodarowania poszczególnych terenów),

–  gminnych standardów urbanistycznych (określenie intensywności, wysokości i powierzchni zabudowy oraz minimalnej powierzchni biologicznie czynnej).

Plan ogólny będzie dokumentem cyfrowym, w formie danych przestrzennych.

Wszelkie informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy w Radominie w pokoju nr 7 lub telefonicznie pod numerem telefonu (56) 683 75 22.

 

 

Załączniki:

Obwieszczenie o przystąpieniu do sporządzania planu ogólnego

Wzór formularza pisma dot. aktu planowania przestrzennego

Przykład wypełnionego formularza wniosek do projektu POG

 

 

Projekt i realizacja: WiWi.pl