Ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystenta rodziny


Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radominie, Radomin 1a, 87-404 Radomin

Określenie stanowiska: Asystent rodziny

1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE

  1. – wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
  • – wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
    z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1006 z późn. zm) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub
  • – wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
  • – a) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
    b) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
    c) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    d) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;
    e) posiada obywatelstwo polskie;
    f) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  • – a) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, ustawy o pomocy społecznej, kodeks rodzinny i opiekuńczy, KPA;
    b) wysoka kultura osobista;
    c) znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
    d) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;
    e) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
    f) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
    g) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
    h) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
    i) nieposzlakowana opinia;
    j) umiejętność pracy w grupie.

2. WYMAGANIA DODATKOWE

Dyspozycyjność, prawo jazdy kat. B, kreatywność empatia, zaangażowanie.

3. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU

  • – opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,

  • – opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

  • – udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

  • – udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • – udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • – udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  • – wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • – motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • – udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • – motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • – udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  • – podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • – prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  • – realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1329 );
  • – prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • – dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
  • – monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • – sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • – współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  • – współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno – pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2024 r. poz. 424 ze. zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

4. WARUNKI PRACY

Zatrudnienie w ramach umowy zlecenie w systemie zadaniowego czasu pracy;

5. INFORMACJA O WSKAŹNIKU ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

W miesiącu październik 2024 r. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Radominie wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6%.

6. WYMAGANE DOKUMENTY

1. Życiorys, list motywacyjny;
2. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej;
3. Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zgodnie z wzorem
załącznika nr 1 do ogłoszenia;
4. Oświadczenie kandydata: o niekaralności, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, obywatelstwie, nieposzlakowanej opinii, nie wykonywaniu zajęć sprzecznych z pełnionymi obowiązkami w przypadku wyboru – zgodnie z wzorem
załącznika nr 2 do ogłoszenia;
5. Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona, potwierdzone własnoręcznym podpisem-zgodnie z wzorem
załącznik nr 3 do ogłoszenia,
6. Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego -oświadczenie o jego wypełnianiu, w przypadku gdy nie ma osób zobowiązanych do alimentacji-oświadczenie,
że nie został nałożony obowiązek alimentacyjny -zgodnie z wzorem
załącznika nr 4 do ogłoszenia;
7. Klauzula informacyjna RODO-oświadczenie o zapoznaniu się kandydata-zgodnie z wzorem
załącznik nr 5 do ogłoszenia.
8. Oświadczenie kandydata, że stan zdrowia pozwala mu na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny -zgodnie z wzorem
załącznik nr 6 do ogłoszenia.

7. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

Wymagane dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w zamkniętych kopertach do Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radominie, pokój Nr 1 – z dopiskiem ,,Nabór na stanowisko Asystent rodziny” lub przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radominie,
87-404 Radomin 1a (decyduje data wpływu do GOPS). Termin składania ofert mija w dniu 12 grudnia 2024 r. (czwartek).

Złożonych ofert nie odsyłamy. Można je odebrać w ciągu miesiąca od opublikowania informacji o wynikach naboru. Zastrzegamy sobie prawo odpowiedzi tylko na wybrane oferty.

Do dokumentów aplikacyjnych należy dołączyć podpisaną klauzulę informacyjną i zgodę na przetwarzanie danych osobowych, stanowiącą załącznik do ogłoszenia o naborze.





Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Radominie

(-) Ilona Wiśniewska

Radomin, dnia 5 listopada 2024 r.

 

________________________________________________________________________________________________________________

Załączniki:

  1. 1) Kwestionariusz osobowy 
  2. 2) Oświadczenie 
  3. 3) Oświadczenie o władzy rodzicielskiej
  4. 4) Oświadczenie o obowiązku alimentacyjnym 
  5. 5)Klauzula RODO 
  6. 6) Oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych 

 

 

 

 


Projekt i realizacja: WiWi.pl